Campagne

De campagne-pijler communiceert enerzijds over alles wat het actienetwerk doet. Anderzijds ondersteunt het campagneteam de andere pijlers. Is er animo nodig voor een nieuwe pilot? Het campagneteam brengt deze onder de aandacht.  De campagnepijler probeert zo veel mogelijk mensen en organisaties in de regio zo goed mogelijk te bereiken, betrekken, verbinden en inspireren om mee te doen door middel van verschillende communicatiekanalen, zoals de website, LinkedIn, Instagram en een nieuwsbrief. 

Ons aanbod

Toolkit

De campagnepijler ontwikkelde en biedt een toolkit met campagnematerialen waarmee je zowel bewoners als bedrijven wijst op energiebesparende maatregelen. Download de kit en doe je er voordeel mee.

Toolkit wintercampagne
Gecomprimeerd bestand – 5,2 MB

Stappenplan

Wil jij ook met campagne aan de slag in een actienetwerk? Maak dan gebruik van onderstaand stappenplan. Hierin staat de basis van wat je nodig hebt voor een campagneteam binnen een actienetwerk.

Stappenplannen Campagne
Afbeelding – 274,6 KB

Dit hebben we al bereikt

We hebben we een actieve LinkedIn-pagina en een Instagram-account. De website waarop je je nu bevindt, met nieuwsupdates en een agenda, valt ook onder de verantwoordelijkheid van het campagneteam. Daarnaast verstuurt de campagne-pijler een nieuwsbrief en organiseert de netwerkbijeenkomsten die het actienetwerk eens in het kwartaal houdt om het grote netwerk bij elkaar te krijgen en elkaar te inspireren. Dat deden we al meermaals.

Nieuwsartikelen

Erik Versnel opent de Nieuwjaarsbrainstorm: wat is de rol van de Rabobank?

Duurzaamheid staat hoog op de agenda van de Rabobank, de host van onze  Nieuwjaarsbrainstorm op 30 januari 2024.  Erik Versnel, voorzitter van het directieteam van de Rabobank in de Metropoolregio Amsterdam (MRA), opent de netwerkbijeenkomst. Als trekker van het thema energietransitie in de MRA binnen de bank belicht hij de rol van de bank voor verdere verduurzaming met een nadruk op partnerships en projecten binnen de MRA. In dit korte interview geeft Erik ons alvast een tipje van de sluier.

Lees meer »

David Zuilhof van de Rabobank: ‘Samen zetten we concrete stappen in verduurzaming en de energietransitie’

Rabobank Metropoolregio Amsterdam host op 30 januari aanstaande de 9de bijeenkomst van het actienetwerk GasTerug. We zijn te gast bij de Duurzaamheidsexpo in het Rabobank kantoor te Hoofddorp. Wij spraken alvast met David Zuilhof, business development manager duurzaam wonen van de Rabobank. Met tal van partijen zet hij concrete stappen naar duurzaamheid. In dit artikel vertelt David hoe hij zich in de regio actief inzet voor een duurzame samenleving en het stimuleren van groene initiatieven 

Lees meer »

Doorstart Kick-Off 5 oktober

Wij nodigen je vol enthousiasme uit voor de sprankelende Doorstart Kickoff van het Actienetwerk GasTerug! Samen gaan we een nieuwe fase in, met als doel energiebesparing te omarmen en te verankeren binnen de MRA-gemeenschap.

Lees meer »

De eerste Shirtjesdag: juist in de zomer moeten we energie besparen

Nathalie van Loon kennen we al als een van de organisatoren van Warmetruiendag, een dag waarop jaarlijks zo’n 250.000 Nederlanders de verwarming een graadje (of meer) lager zetten. Op 22 juni was die warme trui ver te zoeken en de eerste Shirtjesdag een feit én succes. Warmetruiendag roept dan ook op om vanaf nu jaarlijks rond of op de langste dag van het jaar (21 juni) een Shirtjesdag te organiseren. In dit artikel legt Nathalie ons uit  waarom energiebesparen ook in de zomer belangrijk is, hoe Shirtjesdag ontstond en waarom we eigenlijk naar 80% energiebesparing moeten gaan. 

Lees meer »

Van de 17e Warmetruiendag tot de 1e Shirtjesdag

Vandaag is het de 17e Warmetruiendag. Om energie te besparen zetten we de thermostaat nog een graadje lager en trekken meer dan 250.000 mensen een extra dikke trui aan. Maar de Warmetruiendag staat voor meer dan dat vertelt Nathalie van Loon, projectleider van deze bijzondere dag. Voor haar staat de Warmetruiendag gelijk aan een Klimaat-oud en nieuw: een dag waarop we samen in actie komen. Zo kan er tot 80% per persoon aan energie bespaard worden. In dit artikel vertelt Nathalie ons alles dat we moeten weten over Warmetruiendag, de acties op deze dag en over het nieuwe Shirtjesdag, het zomerse zusje van de Warmetruiendag, want ook in de zomer kunnen we flink wat energie besparen.

Lees meer »

Maak kennis met... Carlinke

We hebben een jaar afgerond waarin het actienetwerk een flinke gasreductie in de Metropoolregio Amsterdam realiseerde. Daarom blikken we met de mensen achter het netwerk terug op een succesvol jaar. Vandaag spreken we Carlinke Jansen, de trekker van de Campagne Tafel. Daar stuurt zij het redactieteam aan en verspreidt de boodschap van het actienetwerk via verschillende kanalen in de Metropoolregio Amsterdam. Maar wie is Carlinke, hoe kijkt zij terug op afgelopen tijd en wat is haar meest trotse moment?

Lees meer »

Neem contact met ons op

Carlinke Jansen

Trekker campagne

contact@actienetwerk-gasterug.nl

0647121438